Cea mai mare schimbare pentru Facebook Messenger ar putea fi asta

de: Răzvan Băltărețu
13 04. 2019

Facebook Messenger va trece printr-o nouă schimbare majoră. Însă, de data aceasta, e mai mult un regres față de strategia de până acum a companiei. Dar e și o veste bună pentru mulți utilizatori.

În 2018, Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a trebuit să răspundă în fața parlamentului american cu privire la problemele rețelei sociale. În urma problemelor cu Cambridge Analytica, s-a discutat despre spargerea produselor companiei, ca Facebook să nu aibă monopol.

Ca să evite un astfel de scenariu, Facebook ia în calcul să unifice produsul. Primul ar fi Messenger. Instagram, WhatsApp și Messenger, împreună cu rețeaua socială, sunt produsele pe care le controlează Facebook. Acestea, pe fiecare nișă, sunt cele mai mari. Acum se vehiculează că Facebook vrea să bage Messenger, din nou, în aplicația principală.

Cum ar arăta Messenger în aplicația de Facebook

Când a dispărut Messenger din aplicația Facebook

Încă din 2014, compania a încercat să separe aplicația de mesagerie de cea a rețelei sociale. Astfel, a reușit să creeze un produs secundar suficient de complex, cât să consumi mai mult timp în el. Are jocuri, reclame, stories și peste un miliard de utilizatori.

Pe măsură ce s-a tot discutat despre cum compania n-ar trebui să aibă atâta putere, s-a discutat și despre cum ar trebui să fie forțată să nu controleze toate produsele. Dar dacă ar fi unificate, atunci e mai dificil să fie separate.

Pe mesagerie, deocamdată, compania are cele mai puternice produse: WhatsApp și Messenger. Un rival secundar nu prea există, dincolo de iMessage, care-i doar pe iPhone.

În 2018, Mark Zuckerberg a confirmat că va urma o astfel de mișcare, dar n-a dat o dată exactă. Ultimele detalii despre această strategie indică o posibilă unificare pentru 2020. Iar Apple ar fi văzut drept un rival de către Facebook. Până atunci, Google încă nu are un concurent serios la tot ce oferă rețeaua socială.